Tipy na knihy od marketingových expertov

Každý rok dávam svojim študentom marketingu do pozornosti knihy hodné prečítania. Tentoraz som pre zmenu oslovil som kamarátov a známych z marketingovej branže. Tu sú tituly, ktoré odporúčajú.

Andrej Salner, Pizza SEO

nenute-uzivatele-premysletSteve Krug: Nenuťte uživatele přemýšlet!
Absolútna klasika na tému použiteľnosť webov. Ukazuje, ako uvažovať a použiteľnosti, je stručne a vtipne napísaná a prináša množstvo nápadov, ktoré dokážete hneď využiť.

Inbound-MarketingBrian Halligan, Dharmesh Shah: Inbound Marketing: Get Found Using Google, Social Media, and Blogs 
Autori nielenže pomenovali lákavý koncept inbound marketingu teda marketingu založeného na priatiahnutí pozornosti namiesto vnucovania sa ale ho aj využili a založili globáloneho lídra v inbounde – spoločnosť Hubspot.

your-customer-creation-equationBrian Massey: Your Customer Creation Equation
Toto je môj osobný favorit, hoc nejde až o tak známu knihu. „Konverzný vedec“ Brian Massey radí veľmi konkrétne, ako urobiť rôzne druhy webov úspešnejšie v napĺňaní svojich cieľov.

Veronika Pizano, .týždeň

mysleni-rychle-a-pomaleDaniel Kahneman: Myšlení rychlé a pomalé
Každý, nielen marketéri, by mal vedieť, akým spôsobom funguje ľudský mozog, rozmýšľanie. Kahneman prináša fascinujúci pohľad a prepája ho s ekonómiou, politikou či medicínou.

prodavat-je-lidskeDaniel H. Pink: Prodávat je lidské
Podstat predaja a ovplyvňovania správania ľudí je ukrytá v psychológii aj sociológii a Pink zaujímavo prepája poznatky do obchodu a marketingu.

freakonomicsFreakonomics – Skrytá stránka všetkého
Podcast prináša zaujímavé témy z behaviorálnej ekonómie a podáva ich spôsobom, ktorému sa nedá odolať. Stanete sa na ňom závislými.

Murova poznámka: Podcastu predchádzalo vydanie fenomenálnej knihy Freakonomics, na ktorú neskôr nadviazali Superfreakonomics, Mysli ako freak a Freakopedia

Pavol Magic, Sygic

mysleni-rychle-a-pomaleDaniel Kahneman: Myšlení rychlé a pomalé
Veľmi dobrá kniha, ktorá poskytne základný prehľad o tom, ako funguje ľudská myseľ. Zároveň obsahuje aj mnoho inšpirácií, resp. tipov, ktoré sa dajú aplikovať na každodenný život. Treba však čítať medzi riadkami.

the-art-of-thinking-clearlyRolf Dobelli: The Art of Thinking Clearly: Better Thinking, Better Decisions
Anekdotické príbehy, ktoré popisujú základné chyby myslenia ľudí (errors & biases). Ideálna kniha pre kohokoľvek, kto sa im chce vyvarovať.

elon-muskAshlee Vance: Elon Musk: Tesla, SpaceX a hledání fantastické budoucnosti
Biografie zo srdca nenávidím, pretože vykresľujú príbehy ľudí tak, ako to chce autor a málokedy reflektujú realitu. Táto kniha je ale napísaná celkom vyvážene a ukazuje, aké dôležité je mať víziu a kroky, ktoré treba spraviť, aby sa k nej človek postupne približoval (všetky firmy, ktoré Elon zakladá, smerujú k jednému cieľu – záložný plán pre ľudstvo v podobe osídlenia iných planét).

Peter Bolebruch, In Media

web-ostry-jako-britvaJan Řezáč: Web ostrý jako břitva
Táto kniha vám ozrejmí proces tvorby moderného webu. Prinúti vás zavrhnúť jeho posudzovanie podľa grafiky a preorientovať sa na ukazovatele výkonnosti. Veľmi užitočné čítanie nielen pre webdizajnérov, ale aj pre marketérov a klientov.

kruhDave Eggers: Kruh
Román z prostredia online sveta a korporácií. O extréme, kam až môže zájsť optimalizácia života. Orwellovsky štýl. Zároveň však aj inšpirácia pre marektéra.

tvorba-business-modeluAlexander Osterwalder, Yves Pigneur: Tvorba business modelů
Súčasný marketing zasahuje sčasti do zmeny mindsetu pre business model firmy. Je dobré sa zorientovať a pochopiť čo je to business model a ako o ňom premýšľajú inovatívne firmy.

Katarína Molnárová, Online Toro

vplyv-psychologia-presviedcaniaRobert B. Cialdini: Vplyv: Psychológia presviedčania
Táto kniha je starým otcom všetkých podobne zameraných kníh. Na marketing sa síce pozerá skôr zoširoka, no napriek tomu je to povinné čítanie pre všetkých marketérov, ktorí chcú zistiť, aké sú skutočné princípy ovplyvňovania a presviedčania. Ak od potenciálnych zákazníkov chcete počuť čo najčastejšie áno, túto knihu by ste nemali ignorovať.

jak-stvorit-pecku-na-trhuJonah Berger: Jak stvořit pecku na trhu
Táto kniha je New York Times bestsellerom a Americká marketingová asociácia ju označila za najlepšiu marketingovú knihu roku 2014. Ideálna voľba ak chcete zistiť, ako dosiahnuť, aby sa o vašej značke hovorilo, a aby na ňu zákazníci neprestali myslieť.

everybody-writesAnn Handley: Everybody Writes: Your Go-to Guide to Creatin
V tejto knihe nájdete praktické tipy ako písať kvalitný obsah na webové stránky, home page, landing pages, Facebook, Twitter, LinkedIn, či iné sociálne siete. Takže ak chcete zlepšiť marketing svojej značky, (či už sa jedná o brandový web alebo eshop), toto je pre pre vás top voľba.

Lukáš Bednár, B2B Group


google-storyDavid A. Vise: Google story
Kniha Google story ma zaujala najmä faktom, že aj Google pri svojich začiatkoch bol obyčajnou spoločnosťou, ktorá sa brodila cez rôzne prekážky. Za tým ako vnímame Google teraz, bola dlhá a tvrdá cesta.

Murova poznámka: Murova poznámka: Český preklad je vypredaný, ale dá sa zohnať v antikvariátoch, napr.: http://bit.ly/2clF16k, http://bit.ly/2c5aVoP, http://bit.ly/2cgsRwo


webova-analytika-2Avinash Kaushik: Webová analytika 2.0
Knihu od Google evanjelistu Avinasha Kaushika odporúčam každému online marketérovi, ktorý to s online-om myslí vážne. I keď sa kniha venuje pre bežného marketéra príliš technickými, priam až programátorskými otázkami, v dnešnom online marketingu je na pochopenie dobre fungujúcej kampane potrebné vedieť „bohužiaľ“ aj čosi z IT.

Murova poznámka: Kniha je k dispozícii aj v knižnici FMK


Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *